Selský rozum jako nedostatkové zboží
25. 7. 2014
To nejdůležitější pro nás ale je, aby uchazeč dokázal používat selský rozum, aby si poradil jen s papírem a tužkou a dokázal se pak rozhodnout. Takové zadání náš klient, ICT společnost, prezentoval jako ideální popis kandidáta na Projektového manažera. Když jsme pak se zákazníkem dále komunikovali, požadavek na selský rozum zmínil ještě několikrát jako naprosto zásadní vlastnost kandidáta, který bude mít šanci uspět ve výběrovém řízení. Pro mě jako Recruitera se zaměřením na informační technologie to bylo zajímavé porovnání s kandidáty, kteří naopak pracují s nejrůznějšími analytickými a reportovacími nástroji, díky nímž je následné rozhodnutí podpořené o právě o tyto čísla, procenta a grafy. Projektový manažer pak musí být schopný přiřazovat prioritu jednotlivým dílčím úkolům, které vedou ke splnění jeho cíle a zdárnému dokončení projektu. Má k tomu opět k dispozici informační systémy, které mu práci usnadní a na možné kolize a rizika ho upozorní. Během několika dní nás kontaktoval jiný klient s tím, že potřebuje také pomoct s náborem na pozici Projektového manažera. Dosavadní kandidáti totiž nebyli schopni přesvědčit o svojí schopnosti, jedné z klíčových na manažerské pozici, rozhodnout se. At to už v rámci osobního pohovoru nebo dále případové studie, kde měli k dispozici zadání, tužku a papír. A tím se chci dostat k závěru, který prezentovalo v posledních letech stovky odborníků – moderní technologie mohou být dobrý sluha, ale také špatný pán. Poslední krok – rozhodnutí na základě vlastního úsudku – je vždy na člověku.