Nacházíte se zde: Úvod » Blog » LinkedIn Summit 2019 aneb co nás zaujalo.

LinkedIn Summit 2019 aneb co nás zaujalo.

Začátkem června jsme se zúčastnili prvního LinkedIn summitu v České republice, který se konal v CUBEX centru v Praze. Celková účast byla 140 lidí ze 70 firem. Program konference byl bohatý, a na pódiu se vystřídali představitelé firmy LinkedIn, ale také firmy Kaspersky, mladý 16letý teenager a místopředseda svazu průmyslu Radek Špicar.
LinkedIn Summit 2019 aneb co nás zaujalo.

Na začátek pár základních dat

LinkedIn je, podle průzkumu organizátorů, nejdůvěryhodnější sociální sítí – až 70 procent uživatelů v něj má důvěru. V České republice tuto sociální síť využívá 1,5 milionu uživatelů. Genderově se to liší dle segmentu, například nejvyšší zastoupení mužů je v IT a průmyslu, naopak největší zastoupení žen je v oblastech financí a HR.

Jak může LinkedIn pomoci malý firmám?

Malé firmy se mohou dostat do povědomí LinkedIn uživatelů pomocí firemních stránek nebo blogů. Firemní profil by měl obsahovat obrázky, videa, sdílené články od zákazníků nebo otevřené otázky, které zvýší aktivitu na Vašem firemním profilu. Např. “Co si myslíte o našich nových webových stránkách?” Doporučuje se postovat 2x denně, ideálně úterý až čtvrtek. Tyto aktivity Vám mohou navýšit sledovanost profilu až o 30 procent. Další důležitou součástí je používaní tzv. hashtagů, které Vám pomohou najít nové uživatele.

Blogy zase pomáhají vybudovat důvěru v komunitě. Odborníci z LinkedIn doporučují postovat odborné stránky. Tím získáte dlouhodobou pozornost lidí.

Co dalšího LinkedIn nabízí?

Zaujaly nás tzv. sponzorované Inmails kampaně, které si můžete vytvořit na míru. Tato placená služba Vám umožní lépe zacílit na vaše cílové publikum, např. si můžete vybrat vzdělání a pozici, kterou zastává Vaše cílová skupina. Doporučuje se používat tuto službu maximálně 1x za 45 dní.

Firmy, které vyrábějí produkty, mohou využít video reklamu. Ideální délka videa by měla být 8 sekund až 1 minuta. O úspěchu video kampaně rozhodují první 3 vteřiny.  Podle Daniela Šilha ze společnosti Socialsharks cena reklamní kampaně na LinkedIn je daleko nižší než například na sociální sítí Facebook.

LinkedIn a průmysl?

České výrobní podniky jsou velice nedůvěřivé k sociálním sítím, ale mají pro ně velký potenciál. Jako příklad uvedl Radek Špicar úspěšnou kampaň ŠKODA Auto na síti Facebook. Navíc v českém průmyslu pracuje 1,5 milionu lidí a z toho důvodu má obrovský potenciál jak pro rozvoj businessu, tak pro sdružování odborníků v jednotlivých oborech nebo posílení spolupráce škol a firem. Angažovanost firem vůči školám je v naší zemi momentálně nejhorší v celé Evropské Unii.

Co dodat na závěr?

Na celém summitu mě zaujal fakt, že IT uživatelé čím dál tím méně používají tuto sociální síť. To samé platí i u teenagerů, kteří tuto síť nevyužívají skoro vůbec.


Zpět na přehled

R4U s. r. o.
Na Kozačce 1289/7, Praha 2 - Vinohrady, 120 00
IČ: 27567656, DIČ: CZ27567656
OR Sp. zn. C 114403 u MS v Praze

Kontaktní údaje
E-mail: r4u@r4u.cz
Telefon: +420 246 086 079 - 80
Kde nás najdete?
Ochrana osobních údajů

 
Nahoru