Jak je důležité mít jasno ve financích
22. 10. 2008
Jsou ovšem případy, kdy se klient vyjádří např. v tom smyslu, že si chce v dané záležitosti zmapovat trh. Tudíž, že se nemám limitovat finančními požadavky kandidátů a v případě, že člověk splňuje zadání a má o pozici zájem, takového kandidáta představit. Musím přiznat, že tato relativní volnost nemusí znamenat výhodu. V těchto případech je totiž téměř vždy pravidlem, že se objeví někdo, jehož finanční požadavky přesahují "nevyřčenou horní hranici", kterou je klient ochoten zaplatit (samozřejmě, z praxe už mám odhad a dovedu si odvodit, nakolik je schopen daný klient konkrétní pozici ohodnotit). Poněvadž je také požadavkem klienta toto kandidátům nesdělovat, mám vždy dilema, jestli takového kandidáta vůbec představit nebo ne - snažím se v ten okamžik zodpovědět si základní otázku, jestli to nebude jen ztráta času pro obě strany (jak pro mě tak pro klienta). Tím ovšem úskalí spojená s touto situací nejsou u konce. V případě, když takového kandidáta klientovi představím a ten mi sdělí (často až po pohovoru s kandidátem u klienta), že je pro něho příliš drahý a o tomto kandidáta informuji, riskuji, že si k tomuto člověku zavřu dveře. Dívá se na mě totiž jako na někoho, kdo nemá od klienta úplné info a tudíž mi přestává důvěřovat. Dále znám v této souvislosti případy, kdy dospěla jednání s kandidátem téměř k nabídce zaměstnání a vše ztroskotalo k překvapení všech na tom, že kandidát trval na svém finančním ohodnocení. A to i přesto, že kandidát opakovaně zmiňoval svoje finanční požadavky v průběhu setkávání se s různými manažery v rámci výběrového procesu. Co si pak asi myslí takovýto člověk o tomto zaměstnavateli a následně i o mně, který mu tuto příležitost zprostředkoval? Chtěl bych proto na tomto místě apelovat na čtenáře z řad klientů, aby poskytovali maximální možné údaje o obsazované pozici včetně platového ohodnocení pozice. Předejde se tak mnohým nedorozuměním a zklamáním na straně všech zúčastněných.
David